SÄLJNÄTVERKET Q1

Försäljning i verkligheten: Omsätt säljteorier till praktiska framgångar

Gör teorierna till dina egna och skapa verkliga resultat i säljsituationer!
Som säljare har du säkert gått igenom otaliga kurser, böcker och videos som lovar framgång. På ytan verkar allt enkelt – följ stegen, ställ de rätta frågorna och bemästra säljsamtalet. Men när du står inför en kund inser du snabbt att verkligheten ofta är mer komplex än vad teorierna beskriver. Varje kund är unik och reagerar olika, så hur kan vi använda teorierna för att lyckas?

Förmiddag: Utforska och anpassa säljteorier

Vi börjar dagen med att kartlägga de mest inflytelserika säljteorierna – de som format dagens försäljningsarbete.

Lär dig att identifiera styrkor och svagheter i dessa teorier och hur du kan anpassa dem för att passa dig och dina kunder.

Få konkreta verktyg och strategier för att tillämpa säljteorier i verkliga kundmöten.

Eftermiddag: Praktisk workshop – Lösning av verkliga försäljningsdilemman

Efter lunch går vi in i en interaktiv workshop där vi arbetar med verkliga försäljningsutmaningar.

Diskutera och arbeta med konkreta dilemman tillsammans med andra säljare, och se hur olika modeller kan hjälpa till att lösa verkliga problem.

Vi tar upp skarpa frågeställningar som deltagarna själva bidrar med för att göra arbetet direkt tillämpbart i din unika situation.

Resultat:
Gå hem med en handlingsplan och verktyg som du kan börja använda omedelbart i dina säljmöten.
Få en djupare förståelse för hur du kan anpassa säljteorier för att nå dina mål.
Nätverka med andra säljare som står inför liknande utmaningar och dela erfarenheter som kan lyfta ditt säljresultat.

Stockholm, 4/2

Scandic Infra City.
08:00-15:30

Göteborg 30/1

Scandic Mölndal.
08:00-15:30

Frågor

Kontakta oss om du har några frågor

Om Pelle Mårtensson

 Pelle har under drygt 20 år tränat och coachat drygt 6.000 chefer och säljare på nästan alla nivåer och dessutom varit VD för ett av Sveriges största konsultbolag.
 För 5 år sedan var det dags att gå ifrån ”Talk the talk” till ”Walk the walk” och börja jobba som försäljningschef.
 Att omsätta erfarenheterna av träna andra till att använda verktygen själv har varit ett rejält uppvaknande. Det som kändes så enkelt visade sig vara så mycket svårare i verkligheten. 
Genom att dela med sig av såväl egna framgångar som misslyckanden bygger han inte bara trovärdighet. Det gör också innehållet och budskapet levande och lätt att förstå och ta till sig. Kanske är det ett av skälen till att hans workshops och kurser är så uppskattade.